Produk Original Tronsmart
Pastikan anda membeli produk asli Tronsmart dan bergaransi 18 bulan. Berhati-hatilah dengan produk dipasaran yang tidak terjamin produk dan keasliannya, semua produk dikami tersegel dan terjamin.
Kebijakan Pengembalian Produk
Setiap unit produk Tronsmart bergaransi atau dapat dikembalikan dalam masa garansi 18 bulan. Berlaku jika kerusakan bukan karena penggunaan atau bukan karena human error, jatuh atau hal lainnya yang menyebabkan terjadinya kerusakan pada produk.
Bila produk yang dibeli telah rusak karena tenggelam air / dibongkar paksa / pecah, maka garansinya akan akan dinyatakan FAILED ( tidak berlaku ).
Khusus untuk retur atau klaim garansi akan dikenakan biaya ongkos kirim yang sesuai dengan tarif pengiriman JNE.
Pemberitahuan mengenai klaim garansi hanya melalui pesan ( message ), jika melalui kolom diskusi atau review akan dinyatakan klaim garansi hangus. Pembeli dengan niat yang tidak baik dan berniat menjatuhkan akan diblack-list dan ditolak orderannya dari kami.
Sebelum mengajukan garansi silahkan hubungi kami di Whatapps : +62 813-8202-0808
Syarat dan ketentuan klaim garansi :
- Produk dibeli hanya melalui Official Store resmi Tronsmart di Tokopedia dengan hologram asli dari kami
- Dapat menyertakan bukti invoice pembelian
- Kondisi barang dalam keadaan utuh termasuk Box harus ada sebagai syarat klaim garansi
- Hologram GIT dikotak dengan hologram produk
- Sticker 18 bulan hanya untuk produk ( Kabel, Powerbank, Charger )
- Kabel bawaan dari produk tidak dapat di klaim
Cara klaim garansi :
- Hubungi Customer Service kami melalui Whatapps : +62 813-8202-0808 / E-mail : support@tronsmart.co.id
- Jelaskan kendala produknya ke Customer Service kami
- Kirim produk yang bermasalah ke alamat yang kami berikan
- Setelah produk kami terima, kami akan menghubungi 2x24 jam
- Setelah bagian pengecekan menyatakan produk benar rusak, maka barang pergantiannya akan kami kirim ke alamat dalam waktu 3x24 jam dengan ketentuan ongkos kirim ditanggung pembeli
1. Service Policy
1)Tronsmart provides easy, reliable, and speedy service for all products under our warranty.
2) Our distributors, partners, sellers and re-sellers should provide after-sale service directly to our customers. Customers should contact the seller from whom you purchased your Tronsmart products for warranty support and provide related order info (warranty card, invoice, receipt, etc). Tronsmart will provide our authorized distributors with any related assistance they might need.
2. Warranty Details
1) Tronsmart will replace a product under warranty for any manufacturing defects or any problems that arise from normal use and we will replace it with the same model. If the model is discontinued or out of stock, we will offer a similar or upgraded model.
2) Tronsmart provides different warranty periods for different product lines: We provide 12 months warranty for home video & audio products and 18 months warranty for QC chargers, power banks and cables from the purchase date.
3) Extended warranty service (applies to chargers, power banks and cables only): Tronsmart kindly suggests customers register your product on our official website: http://www.tronsmart.co.id/ to get an extra 6 months warranty (extended warranty must be applied for within the original warranty duration).
4) Warranty Certificate: Customers requesting after-sale service from Tronsmart distributors or dealers by providing a completed Tronsmart warranty card, purchase invoice, or receipt. Distributors (especially wholesalers) should provide after-service to customers and we will support them accordingly.
5) Our warranty does not cover any damages or failure caused by:
a. Artificial damage such as charging using harmful power levels or using unapproved accessories.
b. Any defects or damages caused by improper use include but are not limited to the operation which doesn’t comply with the warranty or notes shown in the product specifications. For example, disassembling the sealed product shell will void the warranty;
c. Any defects or damage caused by other behaviors which cannot be controlled by Tronsmart.
6) Not sure how to get your Tronsmart product to work properly?
Contact the Tronsmart Customer Care Team for solutions, we provide friendly support for customers all over the world. Contact us E-mail: support@tronsmart.co.id In the event our warranty policy changes, we’ll be sure to update this page.